Miksi laihduttaminen on niin vaikeaa?


Olen kai sitten hemmetin onnekas. Vaikka olen ollut koko elämäni laiha, minun ei ole koskaan tarvinnut katsoa yhtään mitä suuhuni pistään. Olen aina voinut syödä juuri niin paljon kuin haluan. Jos luulet että kaikki laihat syövät vain vettä ja leipää ilman mitään ruuan iloja, niin väärässäpä olet. Minähän syön vähintään 3000 kilokaloria päivässä, enkä liho. Semmoiset on mun geenit ja aineenvaihdunta.

Ammoisina aikoina nämä geenit olisi korjattu ensimmäisenä pois geenipoolista, eli olisin kuollut äkkiä vararavinnon puutteeseen. Mutta nykyaikana näistä laihuusgeeneistä taitaa olla vain etua. Saa syödä itsensä ähkyyn ja niin että napa ruskaa ihan joka päivä, ja silti painoindeksi pysyy tukevasti alipainon puolella.

Kyllä - minun syömisilläni moni muu lihoisi yli satakiloiseksi. Mutta minulla on laihat geenit ja nopea aineenvaihdunta. Ihmisten välillä on suuri eroja perusaineenvaihdunnan suhteen, jopa 500 kcal/vrk. Eli joku lihoo paljon helpommin kuin joku toinen.

Enkä muuten harrasta ollenkaan liikuntaa.

Toki ruokavalioni on ollut jo kahdeksan vuotta tiukka vhh - mutta olin ennen vhh:ta vieläkin pahemmin alipainoinen eli se ei selitä kohdallani yhtään mitään.

Katson juonipaljastukset joka viikko